Resfeber

Nu är det inte långt kvar tills dess att resan börjar. Inte hade jag kunnat ana att jag skulle få resfeber. Av och till känns det toppen att fara iväg, och andra stunder funderar jag på vad tusan jag har gett mig in på? Jag vill inte behöva lämna Linköping, men samtidigt vill jag resa till Helsinki. Det är aldrig kul att åka från någon eller att behöva ta farväl av nära och kära. Däremot är det trevligt att se främmande ställen och att möta nya människor.

Idag begravde vi mitt gamla marsvin, Mysan, som nu ska vila i frid. Hon blev nästan nio år gammal och har varit med vår familj länge, pipandes efter gurka i buren brevid kylskåpet i köket.

 

One thought on “Resfeber

  1. Hej Micke!
    Såg din blogg på fb så gick in och läste lite i den, låter spännande att vara i Finland och plugga 🙂 Hoppas det går bra för dig.
    Vad tråkigt med Mysan, såg bilden och tyckte att jag kände igen den, målade du den när vi gjorde det där arbetet om era marsvin i ettan? För hon måste ju ha varit med då om hon blev nio år gammal, kommer ihåg hur vi satt och studerade dem, tråkigt som sagt att hon är borta men nu får hon vila i frid som du skrev!
    Ha det bra
    Kram Sofie

Kommentera

