Dag två

Dag två började allt för tidigt på morgonen! Klockan var satt på 06:45 så att jag skulle hinna duscha, äta frukost och plocka in alla mina saker i resväskorna igen. När jag dagen innan granskade lägenheten visade det sig att den inte alls var städad. Det var lera, hår och damm lite över allt på golvet och i mina garderober. En av dagens punkter på cheklistan var således att klaga på städningen.

Jag hann i vart fall i tid till första föreläsningen som började klockan kvart över åtta. Även här använder man sig av akademiska kvartar. Däremot fanns det, till min förtvivlan, ingen kvarts rast mitt i föreläsningarna, vilket gjorde att jag somnade på föreläsning nummer två.

Så här ser våra TF Storasyskon (faddrar) ut, som vi fuksisar (Nollan) så troget följer vart vi än ska.

Kvällens evanemang kallades för ”Aalto Party” och var mer en slags presentationsgala, likt ”Kalasmottagningen” hemma i Linköping, fast i mindre påkostad form. Galan var ganska ”kiva”, och följdes av mer ”kiva” när det blev efterfest.

Picknick vid Aalto Party.

Jag fick höra att jag var den första utbytesstudenten någonsin som skulle fara till Finland från Linköpings Universitet. Jag blev alltså inte lite förvånad när jag på efterfesten träffade en svensk utbytesstudent från KTH! Två dagar hade knappt gått och jag hade träffat en hel förening fullt med svensktalande, och nu även Alexandra, som kom från Stockholm.

One thought on “Dag två

Kommentera

