Klantig?

Har jag blivit klantig eller är det bara otur? I morse när jag hoppade hopprep ute på bryggan, precis intill lägenheten, föll min iPod ur fickan ett par gånger. Det var först efter min springtur på 35-minuter som jag märkte att min nyckelknippa var borta. Dessa som jag så varsamt, innan mitt träningspass, hade placerat i samma ficka som iPoden… Troligen ligger dem nu på havets botten. Toppen! Utelåst med intorkad svett i pannan iförd endast träningskläder! Tur att man bor i korridor!

När jag senare på dagen skulle ta bussen in till storstaden fungerade inte mitt busskort. Busschauffören sade till mig att bara gå och sätta mig. Såklart stiger kontrollanterna på vid stationen därpå, och inte hade jag betalat. Jag körde på stilen ”Really? I didn’t? I’m terribly sorry! I tried and it didn’t work… Can I do it now? Or what shall I do? I’m really sorry…” Jag slapp undan böter på 80 E, med endast en varning!

Jag och Aura på Suomenlinna.

Resten av dagen gick som på räls! Jag mötte upp en gammal kompis, Aura, från en språkresa. Vi åkte båt ut till en liten ö vid namn ”Suomenlinna”, mitt ute i havet, där vi hade picknick.

 

3 thoughts on “Klantig?

  1. Haha, det är som att du fick leva en dag I mitt liv! Men jag har blivit bättre med tiden som tur är. Men tappade ju bort min mobil ett par veckor, ännu ett bakslag! Jag som trodde jag hade börjat få koll…

  2. Du borde kommentera min blog någon gång. Det är inget roligt att skriva till någon som inte svarar 😦 Gör det ju mest för din skull än så länge! Och lite min för jag vill hålle engelskan, och minnet igång;)

Kommentera

