Regn och krångel

Nu tänkte jag skriva om saker om har flutit på mindre bra sedan jag kom. Det är egentligen bara två saker, för resten har varit hur bra som helst!

  1. Vädret har de senaste två veckorna inte varit vad man hade kunnat hoppas. När jag kom hit var det soligt nästan varje dag, och nu? Kolla förra veckans väderrapport så ser du (lägger upp bilden i morgon)… Fast när det väl är uppehåll, då är det så himla vackert!
  2. Det är krångligt att anmäla sig till kurserna, något som jag märkte först igår. Jag trodde att jag hade koll på det, men uppenbarligen inte! Igår visade det sig nämligen att jag inte alls följde en av kurserna jag blint trodde att jag läste. Jag som så flitigt deltagit på samtliga gruppövningar och föreläsningar, och så kommer jag inte få några studiepoäng för kursen! Just den här terminen då jag verkligen behöver mina poäng… Typiskt.
Kommentera

