Fest1

Så var det dags för finsittning, mörk kostym! TF bjöd på en bra tillställning för samtliga svensktalande förstaårselever, phuxar, i Helsinki. I vanliga fall är det inte direkt brist på det manliga könet när Teknologföreningen anordnar event, men den här gången var det annorlunda. Dessutom fick jag chansen att lära känna folk från andra skolor, som inte bara bor och pluggar här i Otaniemi på Aalto.

Mitt bordssällskap under Fest1 sitsen.

Även lite rykten om de olika skolorna framkom under kvällen. Universitetet jag studerar på, Aalto, har en ”nördstämpel”. Hanken däremot, en handelshögskola i centrala Helsinki, hade mer av en snobbstatus, troligen likt gymnasieskolan Katedral som jag gick på.

Mycket trevlig sits, och en grym efterfest! Börjar lära mig lite finska raggningsfraser nu med. Den senaste är ”tuletko mun kas sänkyyn”.

 

One thought on “Fest1

Kommentera

