Skrot

En sak jag verkligen ville göra här i Finland var att gå ut och klubba, eller bara hänga på någon krog, pub eller klubb i Helsinki. I Fredags gjorde jag precis det och det var lika trevligt som jag hade föreställt mig! Krogen, vars namn och plats jag inte minns, körde på en ”second-hand-stil”. Alla möbler var av gammalt skrot. Man kunde till exempel sitta i stolar som, från utseendet att säga, såg ut att ha varit gamla bussäten. Hela stället var dessutom fullt av klotter och det var bara att fylla på bäst man behagade, om man kunde hitta en tom yta vill säga. Mest sevärt var, oväntat nog, toaletterna! Vissa tapetserar ju sina rum med tinningspapper eller tapetmönster som påminner om gamla tidsskrifter. I toaletterna hade de gjort precis detta, och gissa med vilken typ av tidningar? Mm, precis…

Ett bra litet hipsterställe, med helt okej musik att vicka på höfterna i takt till! Om jag lyckas hitta tillbaka till krogen ska jag komma ihåg att ta lite foton på stället!

Kommentera

