Tenta-P

Det var svårt att motivera mig själv till att studera inför min enda tenta i finska. I vanliga fall har jag alltid studerat i grupp. Då kan man peppa varandra, och ta roliga pauser tillsammans. Nu var arkitektutbytesstudenterna, de jag hade lärt känna från finskalektionerna, på en skolresa. Som tur var hade jag min tenta första dagen i Tenta-P. På så sätt fick jag en hel vecka av ledighet! Dock var de flesta andra upptagna med sina prov, och det blev lite tomt.

Ni vet hur man kan sakna något när man är borta en längre stund i ett främmande land? Det kanske är filmjölk, knäckebröd, eller något helt annat. Det första jag saknade var nära vänner, som jag har känt en längre period, och som i sin tur känner mig innan och utan. Jag tog er för givet.

Nog med känslor för ett inlägg! Nedan följer en bild på mitt försök till att lära mig finska på egen hand.

Studera finska

Kommentera

