Nycklar

Okej, lite klantig… Alltså, jag förstår att man borde ta med sig nycklarna när man lämnar huset. Speciellt om man har en ytterdörr som går i lås så fort den stängs. Man kan tycka att jag borde ha lärt mig detta den hårda vägen första gången, eller kanske andra gången, men nej då. Det här är inte första fredagen jag spenderar i trappuppgången, i väntan på att någon annan från min korridor ska komma hem. Kul sysselsättning.

Så här kan man också spendera sina fredagskvällar.

På tal om nycklar så tappade jag min förra nyckelknippa i havet. Att ersätta dem blev ganska dyrt. Först 30 E för att få en ny nyckel till lägenheten. Sen 50 E, efter prutning, för att bryta upp låset till cykeln. Oja, den var väl låst! Slutligen 34 E för ett nytt lås till min ståtliga hoj, även här men ett lägre pris! Definitivt min onödigaste utgift i Finland, än så länge.

Kommentera

